Un audit operational evidentiaza zonele din organizatie unde trebuie facute imbunatatiri, practic zonele unde pierdeti bani sau oportunitati.

Din experientele anterioare, realizarea unui astfel de audit si implementarea masurilor rezultate, au dus la economii anuale care se pot situa intre 50.000 – 300.000 EUR/an, suma diferind in functie de cifra de afaceri a firmei si de complexitatea activitatii.

Raportul final de analiza va cuprinde: 

  • Descrierea situatiei actuale si propuneri operationale privind fluidizarea proceselor, reducerea costurilor, imbunatatirea proceselor inregistrare, control si  masurare a datelor;
  • Propuneri de imbunatatiri ale sistemului informatic;
  • Cuantificarea potentialelor reduceri de costuri;
  • Cuantificare beneficiilor si imbunatatirilor operationale;
  • Stabilirea unui buget estimativ si a unui grafic de implementare pentru masurile operationale.


Auditul operational include toate ariile functionale si departamentele dintr-o companie. Se pune accentul in special pe optimizarea lantului: aprovionare - productie - distributie

      

Prospectare si vanzari

Se urmareste structurarea si integrarea activitatilor de vanzari si marketing, intr-un proces functional, standardizat si eficient, care sa poata fi operat si urmarit intr-o solutie de tip CRM.

Auditul pentru vanzari si comercial are rolul de a intelege factorii de succes in implementarea unui sistem de management si imbunatatire al vanzarilor (un sistem de tip CRM), decalajele ce urmeaza a fi acoperite si nevoile specifice la urmatoarele nivele: oameni, procese, structuri si strategie.

Productie 

Obiectivul este de a pune bazele unui sistem de imbunatatire continua pentru cresterea profitabilitatii companiei prin eliminarea pierderilor si nonvalorii. Se urmareste reducerea lead-time-ului de la comanda la livrare si eliminarea pierderilor din toate procesele organizatiei.

Sistemul are la baza urmatoarele instrumente: Kaizen, Lean, TPM (Mentenanta Total Productiva), Mentenanta Autonoma, Poka Yoke, SMED,VSM, s.a.

Lean manufacturing este o filosofie de productie care are ca obiectiv principal reducerea costurilor de productie, concentrarea pe client si eficientizarea distributiei. Producatorii care exceleaza in productia la cerere, reduc considerabil stocurile si totodata si costurile. Se pot adapta permanent si usor la schimbarile pietii.

Achizitii si stocuri

Se urmareste reducerea costurilor de achizitie, imbunatatirea practicilor de aprovizionare si optimizarea stocurilor.

In suficient de multe companii achizitia produselor se face fara o planificare corespunzatoare  si dupa criterii care pot duce la probleme financiare pentru organizatie. Negocierile cu furnizorii se desfasoara, de cele mai multe ori, avand la baza criterii care nu maximizeaza performantele financiare ale organziatiei. O aprovizionare ineficenta si neeconomica duce in final la probleme de stoc (suprastocare sau stocuri lipsa). Stocuri neoptimizate inseamna fie costuri cu suprastocarea (blocare resurse financiare, spatiu de depozitare ocupat), fie costuri suplimentare pentru livrare in regim de urgenta, pentru stocurile lipsa.

Depozitare 

Rezultatele auditului pot duce la o mai buna organizare a depozitului, la reducerea timpilor pentru activitatile realizate in depozit si implicit a costurilor operationale.

Un layout de depozit ineficient, aranjarea marfurilor in depozit fara a urmari criterii de eficienta, picking neorganizat si multe altele sunt aspecte care, in mod sigur, vor ridica costurile de operare in cadrul depozitului. Aceste aspecte sunt doar o parte din problema, deoarece un depozit ineficient operational va duce la intarzieri de livrari la clienti, livrari gresite de marfuri care duc in final la un serviciu slab calitativ catre clienti.

Transport si distributie 

Rolul auditului este de a identifica solutiile pentru eficentizarea activitatii de transport si pentru imbunatarirea controlului in privinta: costurilor, fluxului de documente si activitati.

Transportul si distributia au o pondere mare in costul total de logistica, aceasta pondere putand ajunge la valori intre 50 si 70% din costul total de logistica. Cateva din problemele care pot aparea in aceasta zona sunt probleme legate de preluarea comenzilor si alocarea lor incorecta pe masini/rute, de monitorizarea si mentinerea costurilor intr-o zona optima, de monitorizarea superficiala a parametrilor importanti care intra in componenta costului, de managementul defectuos al documentelor, de lipsa a unor indicatori de performanta - KPI.

Financiar si Contabilitate 

Se urmareste identificarea zonelor cu potential de imbunatatire si crestere a productivitatii operatiunilor, precum si a zonelor cu risc fiscal si contabil.

Departamentul Financiar Contabil este o functie suport pentru celelalte departamente si pentru managementul companiei. Fluxul de documente ar trebui automatizat, astfel incat sa se reduca volumul de munca manuala si procedurile pentru inchiderea de luna sa fie simplificate. Totodata rapoartele pentru management trebuie sa poata fi obtinute in timp real, sa fie complete si cat mai relevante.


/     Contact rapid

© Copyright 2017 - Website crafted by CodeForge Web Agency